You are currently viewing Деца и користење на компјутери

Деца и користење на компјутери

Технологијата е голем дел од нашите животи, но се менува многу брзо. Така учењето и едукацијата на децата на основите за користење на компјутери и компјутерско образование претставува предизвик: Дали телефоните може да ги сметаме за компјутери? Кога треба да седнеме со детето да го научиме да користи компјутер? Кои се основните компјутерски вештини што треба да ги научи моето дете?

Благодарејќи на опкруженоста со технологија, голема е веројатноста дека вашето дете знае што е компјутер или било во контакт со компјутер. Променливата природа на компјутерите значи дека првото запознавање со компјутер не се случило со лаптоп или десктоп компјутер. Ако некогаш сте му го дале на вашето мало дете вашиот паметен телефон тоа веќе било во интеракција со компјутер.

Сепак, постои вистинска вредност во учењето на децата како да користат „класичен“ компјутер или лаптоп, со примена на тастатура, глувче или тачпад. Тие ќе знаат како да го користат компјутерот за училишни задачи и други активности како: следење на онлајн часови, учење на програмирање, веб дизајн и графички дизајн. Сите овие активности несомнено полесно се изведуваат на традиционални компјутери.

Кога децата за првпат треба да се запознаат со користење на компјутери?

Одговорот на ова прашање пред сѐ зависи од самиот животен стил на една фамилија и нивниот однос кон технологијата воопшто. Некои деца уште од бебиња знаат што е компјутер или смарт телефон бидејќи ги гледаат нивните родители како ги користат. На други пак уште од мали им се даваат како играчка за занимација (за видеа, музика и слично).

Во однос на ова прашање многу истражувачи не препорачуваат децата под 3 години да користат компјутери. Компјутерите не се добар избор за детскиот развој во овој период и вештините кои треба да ги учат и усовршуваат: развивање на моторика, зборување, комуникација и социјализација.

Ова значи дека првпат може да го запознаете детето со користење на компјутери меѓу 3 и 6 годишна возраст. Активностите траба да бидат за користење на едукативни програми или заеднички фамилијарни игри. Значи што и да се прави потребно е присуство на родителот. Во оваа возраст не смее да се остави детето само да го користи уредот или без супервизија.

Може да заклучиме дека кога за првпат на децата им даваме да користат компјутерска технологија треба:

  • Тие да се доволни стари за да разбираат што е компјутер или телефон (како предмет)
  • Ние како родители да бидеме присутни со нив и да го надгледуваме нивното користење, или
  • Да се доволно возрасни за да почнат да користат компјутер на училиште

Како за првпат да го воведам детето во работа со компјутер?

Најдобар начин е детето за првпат да се запознае со лаптоп или компјутер одошто со таблет или паметен телефон. На овој начин нема да има неограничен пристап и ќе можете да го научите како да вклучува и исклучува компјутер, како да отвори и затвори некој софтвер и други основни вештини. При работа на компјутер ќе може да научи како да работи со глувче и со тастатура што не е опција кај таблетот/телефонот (при користење екран на допир). На почеток децата треба да се научат за основна хигиена за работа со компјутер, како што е миење и сушење на раце пред да се користи компјутерот, да се биде нежен со тастатурата и да ги држиме настрана храната и пијалоците. Ова полека ќе ги подготвува децата за самостојно да можат да учат на компјутер на училиште и да пишуваат домашна работа на компјутер.

Кои се основните компјутерски вештини што треба да ги научат децата?

Независно од тоа колку децата се интересираат за компјутери на сите им требаат неколку компјутерски вештини за да бидат успешни во нивното користење за училиште.

Пишување на тастатура

Ова им е навистина потребно за учење на компјутер на училиште или онлајн настава. И уште подобро ако се користи вистинска тастатура зашто така се зголемува точноста за куцање. Секако дека најдобро е да се учи од помлади години бидејќи секоја вештина полесно се учи како дете.

Email

Креирање на мејл адреса и нејзино користење. Ако има потреба може да им се креира додека се помали (за потреба на училиште) и да се научи како се логира, како се пишува порака, чита порака и слично. Јасно дека ова треба да се направи кога децата веќе се писмени, а не им е дозволено да имаат свои профили на социјални мрежи па мејлот ќе им служи за комуникација. Оваа нивна мејл сметка мора да биде поврзана со ваша сметка за да имате контрола и заштита од спам.

Online истражување

Како што растат децата сѐ повеќе ќе го користат интернетот за пребарување на информации за училишни проекти. Тука на децата ќе им биде потребна поддршка од возрасен. Додека детето не стане доволно старо да го користи компјутерот самостојно и да пишува училишни проекти кои бараат истражување вие треба да му помогнете со првите проекти со интернет истражување и да го научите како да ги користи пребарувачите.

Истражување е повеќе од пишување на клучен збор во полето за пребарување. Како што веројатно знаете сите веб страници не се доверливи, но вашето дете сеуште учи. Осигурајте се дека детето ќе научи основни вештини за пребарување. Вашите деца треба да научат каде да најдат добри информации, кои веб страници не се доверливи и ќе треба да ги надгледувате во случај да не залутаат и завршат во сосема друг дел од интернетот. Штом еднаш детето ќе го разбере онлајн пребарувањето и ќе може да работи самостојно останете блиску додека учи за да внимавате на него и да одговорите на неговите прашања.

Кодирање

Кодирањето е важна вештина и носи повеќе придобивки како што се:

  • Им помага на децата да ја разберат технологијата која навлегува и брзо се шири во модерниот свет
  • Децата ги претвора од пасивни во активни корисници на технологијата и креатори на дигитални содржини
  • Ги учи децата на трпеливост и критичко размислување
  • Кога развиваат апликации и се грижат за искуствотo на корисникот ги учи на емпатија.

Притоа треба да се има во предвид дека за да започне да учи кодирање детето веќе треба да има стекнато училишни навики и е описменето. На рана училишна возраст децата можат да започнат да учат кодирање со визуелен програмски јазик како Scratch, каде се учат основите принципи на кодирање преку блокови. Овие научени вештини понатаму можат да се применат во изучување на текст базирани програмски јазици како што е Python којшто се смета за еден од најлесните јазици за почетници. Едукацијата може да се продолжи и во делот на веб развој со изучување на скрипт јазиците: HTML, CSS и прoграмскиот јазик JavaScript каде се добиваат основите за кодирање на веб страни и веб апликации.